Pengar kort och gott

Jag känner en viss irritation börja bubbla upp inom mig, sommaren börjar närma sig folk börjar planera för sommar aktiviteterna, inte jag. Folk frågar vad jag och min familj ska hitta på i sommar.. Jag har god lust att säga "Ja som du vet så har jag inte jobbat på snart två månader och tror inte heller att de kommer höra av sig.. Och utan pengar så kan det vara ganska svårt att göra nått, ditt jävla spån!" Men istället ler jag och säger "Vet inte, får se vad det blir."
Eller som när folk påpekar att jag är brun och fin och att de också skulle vilja njuta av solen.. "Klart man blir brun när man tillbringar ganska mycket tid på balkongen pga att man är arbetslös, men jag byter gärna med dig ditt otacksamma as!"
Eller som när jag jobbade och folk var avis på att jag jobbade deltid, men allvarligt. Det är väl ditt val hur mycket du vill jobba. Om du värdesätter att ha en massa lyxprylar och dyra grejjer, klart som fan du måste jobba mer. Jag värdesätter tiden med min dotter, därför VILL jag inte jobba heltid när jag har henne. Det hela grundas i prioreteringar. För mig är det ganska enkelt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback