Morsdag!

Mr hade lovat att bjuda ut mig i söndags, men så hörde hans mor av sig och bjöd över oss. Vi tackade jag och begav oss dit, riktigt trevligt Mr hade köpt en blomma och en lott åt hans mor.
Jag hade så klart ringt och grattat min mor innan vi begav oss, jag brukar annars alltid försöka hitta något fint att ge henne eller posta till henne om vi inte ska dit. Men nå sånt blev det inget i år, men hon sa att hon var så glad över att jag ringde! :)
Men nu har jag hittat nått som jag ska försöka få tag på och köpa åt min lilla mor, nämligen en krokningsnål! Spännande va? Hon bad mig köpa en om jag hittade nån, så hon vill ju faktiskt ha en. Hon har köpt massa karn och sitter nu och virkar massa grytlappar, hon håller även på att sticka en västklänning till skrutt i grönt fint bomulls garn! Ska bli kul att se hur den blir :)
Jag trodde inte att mitt ex skulle berätta för skrutt att det var Morsdag igår, fel av mig! Innan kl 18 så ringde han och frågade om jag var hemma, infade honom om att vi var hos Mr's päron. "Jaha" sa han "vi hade tänkt och komma över med en blomma" Han förklarar för skrutt att inte mamma är hemma, varpå hon bryter ihopp och storgråter! :( Hör henne yla i bakgrunden "Men jaaag viiilleeee geee mamma en blooooooommaaaaa!!!!"
Vi kommer överens om att vi ska försöka komma hem i god tid innan skrutt ska sova så hon kan få ge mig en blomma. Sagt och gjort vi stegade hem så ringde jag när jag började närma mig, och då var det skrutt som svarade och grattade mig på Morsdag! :)
Sen träffades vi upp, så jag fick två blommor! En rosa Kalanchoe (Våreld) och en blå St Paulia med veckad kant. Exet sa att det var skrutt som hade bestämt och hon var väldigt klar med vad det skulle va. Så nu pryder de båda mitt köksfönster så fint så!
Jag tänkte för någon dag sedan att jag skulle vilja ha någon blommande blomma i fönstret. Och nu har jag det, tack vare mammas älskling! :)
Mr trodde att han skulle sluta kl 19 idag, han hade kollat fel på sitt schema han slutade 19.30.. Sen skickade han ett sms och skrev att han var tvungen att åka och hjälpa hans mor med datorn... Hmm typiskt. Varför kollade han inte det igår för? Det är ju inte första gången han får kolla deras dator, kommer ihåg i början när jag och Mr hängde då var han hos dom var och varannan dag för att hjälpa till med deras dator. Tycker att om man har nå mekaniskt då ska man fan kunna laga och fixa lite själv, det är därför jag inte köper en bil..
PLUS! Att de har en Apple, är det inte dom datorerena som det aaaldriiig ska vara nå strul med? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback