Bröllop!

Ja inte för mig, jag kommer väl aldrig få gifta mig.. Jag har iofs på kort tid friat två gånger till Mr, båda gångerna på fyllan.. Bra där..
Jag har ju tänkt att jag ska fria till honom då det är skott år, det är nästa år. Det är ju då kvinnor "får" fria.. Men nu har jag ju redan gjort det. Kanske ska testa att fria nykter nästa år då? ;)
Ja iaf så blir det bröllop denna sommar också, Anna och Erik ska gifta sig. Jag har köpt klänning och har väl en aning om vad det blir för present.
När jag pratade med Anna för ett tag sedan fick jag reda på att barn inte är tillåtet, hur tänker man då? Hennes förklaring var att hon inte ville att det skulle bli nå "barnkalas känsla" och att man skulle kunna festa ordentligt efter.. Hmm ja vad säger man? Ja det är ju deras beslut men jag tycker det är asfånigt. Hon menade på att hon ville att folk skulle stanna länge för att festa och inte åka hem tidigt för att man var tvungen att åka hem och lägga barn.. Ja men vad då? Då kanske man är tvungen att fixa barnvakt och åka hem tidigt till barnvakten? När jag var liten och mina päron skulle åka på fest fick man följa med, det var liksom så man gjorde.. Men sånt existerar inte längre. Folk tycker man är en dålig förälder för att man låter sina barn vara i kontakt med fulla människor, skärpning.
Det erfarenheten jag har av när barn är med på fest är just att stämmingen blir bättre, alla blir inte asplakata.. Och jag har inte fått nå men för att jag sett mina föräldrar bli fulla..
Andra gången jag blir bjuden på ett bröllop där min dotter inte får följa med.. Jag lovar när jag gifter mig så kommer ni få ta med er era kids! Ta med er polarens och grannens också! ;)
Har iaf köpt en klänning.. Var inne på att köpa nån från Mango, de har sååå fina kläder! Men då skulle jag få bet runt 700 spänn för en klänning. Då bestämde jag mig för att köpa en på Gina för 300 och köpa lite andra saker för de resterande 400 kronorna. Smart va?
Nu finns ju risken för att nån annan har en likadan klänning, eller att nån känner igen den "Jahaaa, hon har köpt sin klänning från Gina Tricot..."
När min morbror gifte sig hade en av mina kusiner likadan klänning som en annan kusins flickvän.. Var lite kul.. På ett elakt sätt..
Ja ja klänningen blir nog bra.. Den är röd. Får man ha rött på bröllop? Eller finns det nå regler emot det också? Synd!
Japp denna är det.. Den är väldigt enkel men också väldigt fin. Kanske med en liten scarf runt halsen och lockat hår, blir nog bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback