Trist fredag gick till trevlig fredag!

Vaknade så sent idag, klädde inte på mig förrän långt senare. Var tänkt att jag skulle ta mig till Systemet för att köpa några öl tills imorgon. Det sket jag i, tar det imorgon istället.
Satt och pratade med en kompis på msn, han har nyligen börjat plugga upp sina betyg på Komvux. Han försökte nog få mig att också börja..
När klockan började närma sig 17 så tröttnade jag på att vara själv, Fröken letar efter sin mammas bort sprungna hund (Kolla in här! http://www.facebook.com/event.php?eid=182968691723512 ) och var inte tillgänglig. Tant har jag iofs inte ens ringt men sett på FB att hon är magsjuk. Så jag ringde mitt ex och frågade om jag fick bjuda honom och dottern på mat. Det fick jag! :) Så vi hämtade skrutt på dagis, hon har länge tjatat om att vi båda ska hämta henne så hon blev väldigt glad. Sen bestämde skrutt att vi skulle äta burgare "Där dom har sånna där lökringar" Alltså på Burger King, sagt och gjort. Vi åkte till Väsby där närmaste BK ligger, och jag är fortfarande tacksam mot min lilla dotter att det var det hon valde. Det var så sjuuukt gott! Cola, pommes, kött, vitt bröd, ost, bacon.. Guda gott!
Efter det åkte vi och handlade lite på Ica, skrutt hade tidigare fått en juicepress så Johan köpte lite mandariner och liknande åt henne som hon skulle kunna pressa. Vi gick hem hit, jag och Johan drack kaffe och pratade under tiden skrutt pressade sina citrusfrukter. Vi kom in på det där om pluggandet, om Komvux igen. Han tyckte absolut att jag skulle göra det. Om jag ändå inte hade något fast jobb och jag skulle bara tjäna på det i längden. Skönt att få lite pepp talk, behövdes. Så nu ska jag nog kanske ta och kolla upp det. Prata lite med Mr först och se vad han tycker, han kommer iofs absolut inte ha nått emot det. Men det är klart att man vill prata om sånt med den man bor och lever med.
Sen så frågade Johan om han fick ställa en fråga, jag behövde absolut inte svara på frågan om jag inte ville. Jag blev lite fundersam vad det kunde vara han undrade över. Så jag sa att det var ok och att det bara var att fråga på "Hur är det egentligen mellan dig och Mr?" jag blev lite förvånad över hans fråga men samtidigt inte, vi har väl vart ganska ljumna med våra känslor mot varandra när Johan har vart med, mest för att visa lite hänsyn mot Johan. Jag sa som det var att det bara var bra men att jag förstod att han undrade och förklarade att det var mest med hänsyn mot honom som vi kanske var lite.. Ja kalla mot varandra. Men så sa han "Visst, det är väl kanske inte jätte kul att se, men samtidigt så gör jag gärna det för då vet jag att skrutt är i ett kärleksfullt hem" Jag försäkrade honom att han kunde vara lugn på den punkten :)
Han berättade även att en viss Tilde hade vart in och köpt en blockflöjt av honom till sin dotter, och han anade att hon flörtade lite. Roligt! Jag skrev nyss på FB att han nästa gång skulle erbjuda henne nå mer än en blockflöjt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback