Polis polis potatisgris!

Var en sån konstig dag igår, jag var in på Apoteket för att köpa nässpray (så klart) och in kommer en alkisgubbe och letar efter näsdukar. En apotekets anställd som stått och plockat upp varor går för att hjälpa honom. Om hon hade vart smart så hade hon även öppnat en kassa så kunde han få betala den lite snabbt så dom kunde bli av med honom. Men det gjorde hon inte utan han snurrade runt där i butiken , sen så såg jag honom ta nått ur en hylla stoppa det på sig och gå. Jag hade precist kommit fram till en kassa för att betala så jag berättade detta han i kassan blir helt ställd "Ehhh va? Vilken gubbe?" Ja vilken gubbe tror du? Har dessutom bara vart in en gubbe resten har vart kvinnor! " Ehh ehh såg du vad han tog?" Neeej va fan ska jag springa efter honom och gripa honom också? Gjorde det jag kunde berättade det jag såg.. Ingen gjorde nått. Ja ja deras problem.
Sen när jag kommer ut från centrumet så är det några ungar som slåss, jag tror först det är på låtsas men sen när jag ser hur den ena killen faller i marken och killen över honom börjar mata så förstår jag att så inte är fallet. Full av adrenalin börjar jag skrika, tokskrika " Sluuutaaa! Snälla kan ni bara sluutaaa!" Det gör dom. Vet inte om det beror på mig eller på att killen som slår har fått nog. En bit bort står några fjortis tjejer och ropar på killen som slagit, när han kommer fram till dom så kramar de honom! What! Vad är det för nått? Sen är det en annan kille som klagar på att ingen har gjort nått, ja men vad fan det är dina vänner du kunde ju kanske klivit in då? Jag plockar upp telefonen för att ringa och kolla vart Tant F är, i samma sekund som första signalen går fram så slår det mig "Va fan nu kommer de ju tro att jag ringer snuten!" Smart av mig, hon svarar inte, jag går en bit mot hennes lägenhet, ringer Mr. Han svarar inte heller ringer Frida igen då är hon redan vid simhallen, jag berättar vad som hänt och ber henne möta mig. När jag går förbi så står alla kvar, rätt som det är så vänder sig typ tio pers mot mig och kollar sen är det nån som börjar skrika "Polisen polisen! Här kommer polisen!" sen fortsätter några andra "Har du ringt polisen nu då?" Så jäkla onice, visst dom kanske vart i 15 års åldern men ändå.. Mötte Frida sen gick vi och simmade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback