Tänk vad lite smink kan göra ;)

I fredags så var jag och fröken Frida på en liten shopping tur, något vi båda var ute efter var en primer. Det ska tydligen vara effektivt om man vill hålla ögonskuggan på plats, även foundation och annat smink. Vi gick in på Kicks och vi frågade efter en som var i en lagom prisklass, det blev en Lumene. Fanns en primer som var för ögonen, och det var precist vad vi behövde. Vi har inge problem med att få annat smink att sitta på plats det är bara den där jekla ögonskuggan. Vi blev som två barn på julafton och stod nästan och hoppade och klappade i händerna av förtjusning. Jag kikade på en annan primer för hela ansiktet (också Lumene) som tydligen skulle motverka glansiga (läs: Flottiga) partier i ansiktet. Varför jag inte köpte en sån på direkten när den bara kostade 10 spänn mer vet jag inte, men det blir nog en sån också, sen.
Lumene Eye Primer 119:- hos Kick's



Fick även fröken att köpa världens, kanske bästa eyeliner. IsaDoras Glossy! Är den bästa vattenfasta eyelinern jag någonsin har testat. När jag var på jakt efter en vattenfast eyeliner så sa dom att det inte fanns.. Sen blev jag tipsad om ett ganska så dyrt märkte från en säljare som minsann skulle vara vattenfast. Men icke! Sen så hittade jag IsaDoras, lyckan var fullständig!
Waterproof Glossy Eyeliner, runt hundringen kostar den.


Något annat som IsaDora är bra på är nagellack, speciellt deras "Quick Dry" Torkar snabbt som attan och sitter riiiktigt bra!
Jag köpte för ett tag sedan fyra nya nagellack..
Jag köpte den mörkblåa "Blue Jeans" nr 702 och den mörkare av de två gröna "Jaded" heter den och har nr 704.
Köpte även den längst till höger "Mauvement" nr 710, men gillar den mörkgröna som fan. Har inte sett den i verkliga livet men om jag dyker på den så kommer jag nog ha svårt för att inte köpa den..
Köpte även ett Mineralpuder från IsaDora som jag tycker var riktigt bra, täcker ordentligt utan att det ser ut som en kaka, fett nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback