Tjohooo!

Jag är (typ) tillbaka igen!
Anledningen till att jag inte skrivit på at länge är att datorn som jag lånade av Mr pajade..
Hmm ja shit vad grejer det är som har hänt.. Vet inte vart jag ska börja..
Min vän som jag lånade lägenheten av betsämde sig för att sälja, så jag och Mr har blivit sambos!
I lördags så var vi på IKEA och köpte (för hård?) säng och sen så flyttade vi, i söndags morse väckte skrutt oss vid halv åtta, sen så fixade vi här hemma heelaa långa dagen, vi prioriterade skrutts rum (japp hon har ett eget här också) Vi tyckte att det var viktigast att hon hade sitt klart men efter som vi är så grymt effektiva så hann vi med allt!
Är helt sjukt att gå omkring i min babes hem och se mina saker stå här.. Hemma hos oss!
Skrutt verkar stortrivas, det är bland det viktigaste, för oss båda tror jag.

En tråkig sak som hänt är att jag fått avslag från A-kassan, alltså inge pengar, man kan be om en omprövning och det kan dom ju ge sig på att jag tänker! Jag ringde till deras kundtjänst för att ställa lite frågor, bland annat så frågade jag lite naivt vad jag nu skulle göra för att få lite hjälp. Då hänvisar hon mig till soc? Hur har hon mage? Varför ska jag sitta och betala en medlemsavgift om jag inte får hjälp när jag behöver det? Hon jämförde det med att det var som vilken försäkring som helst.. Ahh ok..?
Förresten så tycker jag att A-Kassan kunde skicka sina anställda på charmkurs, eller kanske behövde hon sig bara ett nyp?

Jag har pratat med Mr om min blogg, han vet ju att jag har en men han vet ju inte adressen, och detta är det första inlägget som jag skriver på hans dator. Så om han vill så är det ju inte svårt att kolla upp, men han lovade mig faktiskt att inte spionera. Är nog lika bra att han låter bli, jag tror att han skulle kunna ta väldigt illa vid sig av gamla inlägg och det har jag sagt till honom också. Men vem vet? Nyfikenheten kanske övervinner förnuftet?

Ja det har ju hänt en del saker som jag måste skriva, men det blir inte idag för jag ska gå och sussa, för imorgon är det jag som kl 05:00 studsar upp ur sängen med ett leende på läpparna redo att möta dagen! Japp jag ska jobba imorgon..

Förresten så fyller min far år på fredag, men han är inte hemma då. Han och min mor åker till Vietnam  den 3:e, de lämnade deras katt här i lördags.. Hon är förövrigt det dummaste och osmidigaste i kattväg..

På lördag fyller mr 26! Mitt lilla småsmisk, och snart så fyller jag själv 28.. Det är inget ni behöver lägga på minne förresten, jag vill helst bli ihågkommen som den 21 åring jag en gång var, sval, naiv, vacker, oskuldsfull, (smal) ;)

Ja jag och Mr var i Uppsala för ett tag sedan och firade lilla Anna som fyllde år, det var as nice!
(tack Anna, var jätte trevligt synd att det går så långt mellan gångerna)


Snabb kollade lite i Annas blogg nyss och hittade denna från våran utekväll i Uppsala, kan ni tänka er bitterfittan på vimmelbild! Det ni!
Fan så heta vi är! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback