Oj.. Lite jobbigt

I lördags så var vi ute en sväng, vi åkte hem till David och Danne, Thomas med sin tjej kom förbi (minns tyvärr inte vad hon hette..) Sen så fick vi skjuts ner till Bryggan för Danne hävdade att Gush skulle spela, medans jag var hundra på att det skulle vara nästa helg. Det visade sig att jag hade rätt..
Så vi drog till Garage istället, var riktigt nice. Men lite märkligt. För två tjejer som jag vet att exet pratar med var där, och en av dom tyckte jag tittade lite konstigt på mig.. Eller mer som att hon visste vem jag var.
Man blir ju lätt extra känslosam när man är full. Så jag har märkt att saknaden efter skrutt och alkohol brukar vara en dålig kombination, gör att jag saknar henne ännu mer än vad jag skulle gjort om jag var nykter. Inte alls kul.. Så jag tog det ganska lugnt i lördags för jag orkade verkligen inte med någon sånt..
Sen när jag och Mr var på väg hem från bussen så började vi prata om henne. För ett tag sedan satt vi och pratade så sa hon att hon älskade sin pappa, "Ja och pappa älskar dig massa!" sa jag då. "Älskar du mamma då?" passade jag på att fråga, då får jag till svars "Näää, men jag älskar pappa, ska älska honom jätte mycket!"
Förra måndagen då jag skulle hämta henne så blev hon inte glad när jag kom utan grät efter hennes pappa, det är ju kul.. Man försöker hålla skenet uppe för att man inte ska brista ut i gråt där på dagis.. Så Mr frågade hur det känns när hon säger eller gör något sånt. Ja hur det känns? Ja det känns piss jobbigt, men jag vill tro att det kan vara likadant för exet. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Idag såg jag på facebook att exet hade skrivit "2 timmar på Barnens Djungel + Prommenad med vovve + bad = trött Dotter"
Jag kan ibland få för mig att dom har det så himla roligt och hittar på en massa saker, men samtidigt så tror jag inte det.. Men det skulle verkligen vara jätte jobbigt om det var så. Jag försöker trösta mig själv med att det i längden ger mer att bara umgås.. Men vad fan vet jag?
Plus! Att jag sedan såg att hon som jag såg på Garage, hon som tittade igenkännande (eller nått) på mig hade kommenterat det han skrivit. Då var det tydligen hon dom vart ute på promenad med. jag vet inte vad jag tycker om detta.. Johan har sagt att han inte tänker dra in Inez förrän han vet att förhållandet är på riktigt, visst nu behöver det ju inte vara nå förhållande. Men bara det att exet beger sig ut på promenad är ju för mig ett under! Jag tror att han har följt med mig på promenad två ggr och då varvi ändå tillsammans i nästan fyra år. Men men det är väl bra, på många sätt och vis.
Känns iaf bra att jag ska få hämta skrutt idag, jag hoppas hon blir glad. Annars kan det hända att jag springer hem och gråter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback