Manscaping

Jag och Mr satt och tittade på ett avsnitt av Rachel Ray för ett tag sedan, då var det om "manscaping" som Kyan från Fab5 förklarade att det var som "landscaping" fast på en man, no shit! Iaf så var det tre oerhööört håriga karlar med som skulle få testa tre olika sätt att bli av med sitt hår. Alla tre var väl lika dåliga skulle jag säga.. Nu har ju jag bott ihopp med en sån där grizzly så jag känner ju till lite om ämnet.. Jag har inget problem med hår på karlar, me like, det är manligt. Det vill säga så länge det inte sitter på ryggen, och så länge det inte växer över halsrinningen när de har t-shirt, sen håriga knogar är ju inte heller så hett, speciellt inte om man är tandläkare eller pizzabagare..
Iaf.. Mitt ex hade en hårig rygg. Som vi brukade vaxa, han hade inga som helst problem med det, alltså smärtan. Han tyckte rent av det var skönt. Han fick aldrig några utslag eller liknande heller, jag brukade köra på Weet varmvax, samma som man har till benen. Jag kan ju säga att Weet funkar inte på mitt benhår, har försökt flera ggr men håret sitter kvar, tror jag har hullingar på mina hårsäckar. Jag brukade vaxa mina armar förut, där funkade det prima! Nu använder jag det mest till mina håriga kinder, funkar också fin fint.
Eftersom jag får sånna sjuukaa utslag när håret i bikinilinjen börjar växa ut igen efter rakning, så tänkte jag en gång "Vafan! Nu testar jag att vaxa!" Hade då mitt Weet hemma, kletade på, satte fast remsan och drog. Trodde jag skulle dö av smärta men det var inga problem. Men sekunden efter att jag dragit bort remsan så visar sig ett kolsvart, jag överdriver inte, det var ett kolsvart blåmärke i ljumsken på mig! Såg ut som någon hade misshandlat mig grundligt i ljumsken.. Summa sumarum, jag tror att det finns bättre vax att använda i dom områdena än det jag hade, kanske ska testa ett just för de känsligare regionerna.
Jag har även testat att vaxa mig i armhålorna, gör inte så ont som man kan tro, och man blir så sjuukt len!

Oj nu blev det ju inte så mycket "Manscaping" utan mer om min egen "scaping" iaf.. Igår så klippte jag Mr, han hade blivit sjukt långhårig i nacken och runt öronen så det fixade jag, blev riktigt bra! Kanske ska sadla om till frisör?
 Sen blev det lite annan "manscaping".. Sluta läsa om ni är känsliga!
Är en speciell känsla att sitta med ett "paket" i handen och en rakhyvel i andra, tillit är ett ord som dyker upp i huvudet. Det måste ju vara ett tecken på absolut tillit om en kille låter dig ha ett vast föremål i ena handen och ett stadigt grepp om hans mandom. Det är kärlek det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback