Gitarrplink!

Jag har aldrig vart så där mycket för gitarrplink, men något har hänt.. Bon Iver i mitt hjärta! Det är så himla fint! Melankoliskt men ändå glatt, på nå vänster.. Måste du kolla upp! Låten "Skinny Love" är ett hett tips..


Justin Vernon är Bon Iver

Sen så har vi ju mitt kära Iron & Wine, ohh så bra. Kolla upp låten "Boy Whit a Coin" och allt annat så klart! Kolla gärna videon till "Boy Whit a Coin" på youtube, vet inte vad det är med videon men den.. ja den berör mig för att använda ett klyschigt uttryck. http://www.youtube.com/watch?v=G_1Zz9ud83I


Sam Beam från Iron & Wine, hur kan man inte gilla en Sam?

Sen så har vi ju Sufjan Stevens. Underskatta inte en banjo säger jag bara! Så jäkla bra! Låten "For the Widows in Paradise, For the Fatherless in Ypsilanti" är riktigt vacker. Klicka här för att se ett så fint youtube klipp: http://www.youtube.com/watch?v=d4tkiGvV_ek  
Han har haft med en låt i O.C som heter "To Be Alone Whit You" fin fint.


Sufjan Stevens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback