Tröttmössa

Idag har jag vart så sjukt trött, det som började som en ganska lugn dag på jobbet blev till slut en ganska så stressig dag. Fick ett mess av Mr vid fyra att han var hos Per. Fine tänkte jag, bra att han kommer ut lite..
När jag slutat så skickade jag ett mess och frågade om han fortfarande var kvar hos Per och det var han och han visste inte när han skulle komma hem men att han inte trodde att det skulle bli allt för länge. Då fick jag för mig att han kanske skulle vara hemma tills jag kom hem? Insåg ganska snart att han inte skulle vara det. Jag gick på Ica köpte en baguettejävel så jag skulle ha nått att äta för sjukt jävla hungrig var jag. Är ju inte alla som har det så bra att maten är klar veranda dag man kommer hem..
Kommer hem, käkar min macka, sitter ute på balkongen och läser. Klockan åtta ringer han och frågar om jag vill ha någon mat för de tänkte åka och köpa något. Ehh neeej, kl är åtta jag blev hungrig kl fyra varför skulle jag vänta till åtta för att äta? Och varför äta ute hela jävla tiden? Klaga inte på bristen på pengar kan jag känna..
Sen så kommer han hem och har två av sina polare med sig, "Vi tänkte kolla på fotbollen" Jahapp? Vad kan jag säga? "Synd för jag hade tänkt att kolla på Allsång på Skansen, sen Mona Lisas leende följt av dubbel avsnitt av Sex and the city. Så ni får allt ta och pallra era små rövar åt ett annat håll!"
Neej det funkar ju inte, man kan ju inte ställa till en scen inför hans vänner, nä det är bättre att stänga in sig i dotterns rum och blogga i timmar..
Min drömkväll såg helt annorlunda ut kan jag ju säga, kanske komma hem till färdig mat, lite tvmys i soffan för att sen gå och lägga sig ganska tidigt. Men icke.. Fan asså..
Ja det låter ju som jag har en del aggressioner mot Mr kan jag känna när jag läser igenom det jag skriver, försöker komma fram till om jag överdriver med min ilska men tyvärr så kommer jag fram till att så inte är fallet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback