What the..!?

Jag är urusel på papper, så hemskt dålig! Så att jag ska behöva dribbla med Skatteverket är ju rent ut sagt plågeri för mig.
Är så att jag skrev över min del av lägenheten på mitt ex, jag sålde den inte utan skrev bara över den. Men när jag fick min deklaration så såg det ut som jag sålt den. Ringde Skatteverket och frågade hur jag skulle göra, fick informationen att jag skulle skriva i "Övrig"-rutan hur det gått till. Tyckte det var lite märkligt, jag menar vill dom inte ha nå uppgifter för att det är så det gått till? Nej fick jag höra det skulle räcka så. Efter ett tag så får jag brev från en handläggare där han vill ha underlag för att min del av läågenheten bara är överskriven, hmm ok? Var ju det jag tyckte skulle skickas med från början men men.. Skickade in det och idag fick jag då ett nytt brev från honom, fattade inte ett skit, om jag ska betala eller och jag ska få tillbaka och i så fall hur mycket jag skla betala eller få? Så jag ringer honom, då är han borta till den 31, beslutet ska tas den 30.. Ehh ok? Och iiingeeen annan verkar ha hand om hans "fall" under tiden han är borta, är inte det märkligt?
Men enligt kvinnan jag pratade sist med så ska jag inte behöva skriva eller fylla i något utan bara vänta på beslutet.. Hmm ok..
Varför göra sånt här så svårt för folk som mig? Jag berättade att jag inte fattade ett skit av vad som stod på papperet då börjar hon förklara, ned facktermer! Bra där! Sa just att jag inte fattade!
Ja ja får hoppas att det blir bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback