Kärringar! Del 2

Jag och skrutt var ute och lekte i lekparken, solen sken allt var härligt.
Jag satte mig en stund på en bänk, kanske 5 meter ifrån mig så håller skrutt på att kollar in en grill som står där, ni vet en sån där grill som är gjord av stora betongblock ser det ut som. Iaf.. Hon höll på att dra lite i ett av grillgallrena, men brydde mig inte så mycket om det. Är ju inget som direkt kan gå sönder. Rätt som det är så är det en kärring som vrålar från sin balkong: " HAN kan ju inte leka med grillen, du får ju ta bort HONOM därifrån!" Jag blev så irriterad, är det verkligen nödvändigt att stå och skrika på folk från balkongen så där? Och bara för att min dotter har en blå jacka så är hon en kille? What about the pink Hello Kitty mössa hon har då? Samtidigt som kärringen skriker så blev skrutt skrämd ryckte till och höll på att tappa gallret, allt var ju lungt till kärringen började skrika.. Skrutt började gråta, och gråta, jag frågade henne varför hon var ledsen "För att hon skrek på mig.." Jag tröstade henne och sa att det var inget att bry sig om..Tantjävel! Jag sa inget till kärringen, jag menar vad ska jag säga? Stå och skrika tillbaka känns inte riktigt som min grej.. Men vem vet? Om jag råkar ut för nån annan kärring så kanske det smäller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback