Kärringar! Del 1

Vad är det kärringarna i min lilla håla har missat? Det är vååår man ska vara glad! Men det har tydligen undgått dom..
För ett tag sedan så skulle jag och skrutt åka på en liten shopping runda. Bussarna går inte så ofta dit vi skulle så vi fick gott vänta i dryga halvtimmen. Det är ofta ganska många andra barnvagnar som ska med så ibland har det hänt att man inte får plats..
I alle fall.. Så kommer det en kärring med en pirra med en stooor jekla väska på.
När busen väl kommer så ser man hur kärringen laddar och springer för att hamna exakt framför de bakre dörrarna (där man kliver på med barnvagn) och ställer sig där BARNVAGNAR och RULLSTOLAR ska stå, inte kärringar med pirror! En annan tjej med barnvagn går ombord och jag, sen är det en tredje barvagn som vill på men det finns ju ingen plats.. Så då frågar den andra mamman som är ombord om kärringen inte kan tänka flytta på sig? "Näää vet du vad! Jag har stått och väntat på den här bussen i nästan en timme!" Och? OCH?! Ska mamman som inte kom ombord få stå och vänta med sitt barn i en timme också? Bara för att kärringen ska gå på loppis med sin pirra? Det är ju så irriterande. Hon kunde föllt ihopp pirran och lagt den på ett säte, men icke.. Resten av resan satt jag och smyg blängde på henne.. Det bästa var när skrutt pekade på henne och frågade mig "Mamma.. Varför står hon där?", "Ja du det vet man inte" blev mitt svar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback