Boktips!

Jag håller på att läsa "Bit Of A Blur" skriven av Alex James, basisten i Blur. Han skriver helt enkelt om tiden innan Blur och hur dom "blev till" osv osv.. Jag har inte läst ut den än men snart så! OCH jag läser den på engelska, det ni! Jag har bara läst en endaste bok på engelska förut och det var i gymnasiet och det var för att man blev tvingad för att ens få ett betyg i engelska..
Mr har haft den och han har länge tyckt att jag ska läsa den men jag har blivit lite avskräckt just för att den är på engelska. Men det går som en dans, jag är bra mycket bättre på engelska än jag vill tro. Boken finns också på svenska och heter då "Inget annat sätt : blur, britpop och jag" urfånig titel om du frågar mig.. men men..
Mycket Blur blir det just nu.. Boken.. och på grund av boken så vill man ju så klart lyssna på musiken, och för ett tag sedan såg vi filmen som Blur släppt nyligen. Dom har även släppt en ny singel! (Fool's Day?)
När jag gick i skolan (högstadiet) så uppmärksammade jag Blur, blev lite kär i Damon. Men det var typ bara jag som lyssnade på Blur så intresset blev inte så stort.. Insåg rättsnart att Alex vart ju bra mycket hetare än Damon. Undrar om det var här min förkärlek för basister började? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback