Patrick Swayze

                                    


I måndags avled Patrick Swayze i cancer, 57 år gammal. Min barndomskärlek. Hörde tidigare i år att han fått cancer, men då lät det som om att han skulle klara sig.
Vet inte hur många gånger jag sett Dirty Dancing, tror utan att överdriva 100 gånger är för lite. Fick den på dvd av exet bland annat. Jag älskar musiken, han är snygg, hon är söt, jätte rar kärlekshistoria, den har allt!
Andra filmer där han är med som är värda att se är Yound Blood, där även en ung Rob Lowe är med.. Sen så klart en annan gammal favorit, Point Break, där Keanu Reeves faktiskt har huvudrollen.
Tillbaka till Dirty Dancing.. Jag kan ju nästintill alla repliker i filmen (nörd) men den har ju några som jag tror ALLA kan.

“ This is my dance space. This is your dance space. I don't go into yours, you don't go into mine.”

" I carried a watermelon"

Och så klart klassikern!

“ Nobody puts Baby in a corner”

Jag sa ett tag att om jag satt i ett hörn och en karl kom fram och sa just den repliken, honom skulle jag gifta mig med. Råkade faktiskt ut för det, men jag valde att inte gifta mig med, han var full och jävligt dryg. "Nästa gång"


                                     

Hittade lite roliga saker på nätet när jag satt och kollade runt..


Coolaste väskan du kan tänka dig! Finns att köpa på: http: //www.themerchandisingshop.co.uk/shop/eventshop/product_detail.php?itemid=2422

  Ohh vad jag vill ha denna t-shirt! Funderar på att köpa.. Just "I carried a water melon" är nog min favvo replik. T-shirten hittar du på: http://www.tshirtplace.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=34


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback