Manchesterbyxor och migrän

Igår när väckarklockan ringde så var det en viss Mr som inte alls var speciellt pigg, ivanliga fall när han ska till jobbet så studsar han ju upp. Men nu var han ju iofs ledig så då kanske det inte är så konstigt att han inte studsar, däremot var jag ganska pigg. Kände mig redo för att åka en liten tur. Vi hade ju sagt att vi skulle åka till Eurostop. Efter ett tag så kom vi iaf iväg.
Kollade skor på Dinsko tror jag det var, hittade ett par assnygga stövlar! Som jag så klart inte fick i foten i.. Sen så var vi inne på Hi Sport för att kolla skor åt Mr. Hittade inget åt honom, däremot så hittade jag overaller åt Inez. As schysta, helsvarta för 300 spänn, istället för 700-800. Nu har hon ju en overall hon hade förra året så vi får väl se om hon fortfarande kan ha den till att börja med.
Sen gick vi in på Stadium, där hittade Mr ett par kanon fina skor, tror det var ett par Adidas, ett par bruna. Jag hittade kanske ett par skor åt mig också, ett par svarta Puma som var vinterfodrade. Jag vet inte huuur många år jag efterlyst vintersneakers, äntligen har nån hört mina böner! Sen så hittade jag vinter skor åt Inez också, inga jekla 700-kronors-skor! Det fanns två par för under 300 spänn, som var kanon schysta! Riktigt ordentliga saker. Så det känns bra att jag inte behöver bli ruinerad inför denna vinter.
Mr letade efter byxor också, jag har sagt hur länge som helst att jag tycker han ska köpa manchester byxor, men han har jämt låtit så neggo, så helt plötsligt säger han att han ska ha manchester byxor. Så vå går till H&M för att kolla, där hittar han två par, ett par bruna och ett par blå. Såå himla fina var dom, så han köpte båda.
Sen så skulle vi åka hem, så vi satt och väntade på bussen. Så kom jag på att det var ju kanske lite onödigt att jag köpt en remsa, för nu hade jag ju inga pengar att köpa mat för. Han frågade om jag var hungrig, ja blev mitt svar. "Ja men då käkar vi, jag bjuder" Tihii fin.
Sen så åkte vi till Märsta, han höll mig sällskap till min buss kom, under tiden hann han fixa ett nytt bankomatkort OCH träffa hans mamma! Hi hi hon dök upp från ingenstans, lite roligt. Så nu har man träffat henne också. Mr sa det att "Ja nu kommer man ju få höra" Ha ha dom kan få fråga ut honom tycker jag, ska bli kul att höra vad han sagt..
Sen kom jag till jobbet, kändes bra att vara där, sen efter några timmar börjar jag må märkligt, domningar i händerna och börjar sluddra, migrän. Blir lite orolig för det är en ganska obehaglig känsla att helt lötsligt inte kunna prata ordentligt. Ringer min chef och förklarar vad som är på G, "Jaha, vill du att jag ska komma eller? Men jag kommer ju inte vara där förrän om en timme?" Då skulle klockan vara halv elva, ja det är klart jag vill att du ska komma, va fan om jag inte kan prata hur ska jag kunna ta kunder? Visst att det bara är en halvtimme. Och om mina armar förlamas (som har hänt) hur fan ska jag ens kunna stänga butiken?
Jag ringde även Johan och bad honom komma hämta mig.
Johan kom, sen kom min chef och då fick jag åka hem, Johan hjälpte mig hem, jag gick och spydde, sen däckade jag.
Men idag mår jag bra!
Drömde inatt att Mr blev lite sotis för att det var Johan jag hade valt att ringa..



Ja jag får ju inte glömma att jag köpte ju en jacka till Inez också, visst är den cool? 299:- på H&M´s pojkavdelning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback