Hem ljuva hem

Ahh jag och skrutt har vart hemma hos mormor och morfar mer kända för mig som far och mor. Har vart kanon trevligt! Snackat skit, ätit och druckit gott, precist som det ska va!
Men idag så åkte jag hem, kände att "Nä nu får det vara nog"
Åh åh åh vad skönt det var att komma hem, eller iofs så kom jag "hem" alldeles nyss typ, jag och skrutt gick förbi hos David och hängde lite. Var en del folk där också, trevligt som fan. Det som var jäkligt märkligt var att folk inte drack, och det är ändå lördag! Vad har hänt? Känner inte igen dom, blev lite rädd..

Jag ringde Johan idag för att skrutt ville prata med sin pappa, sen när jag väl pratade med honom så ville hon inte prata, så jag tänkte då kan man väl små prata lite bara så där. Men han verkade vilja avsluta samtalet på direkten bara för att Inez inte ville prata. Så frågade jag när han skulle träffa Inez. Då säger han "På måndag" Ehh jaha? Bara? Intressant.. en dag på typ två veckor? Han som tyckte så synd om mig när jag inte skulle få träffa henne på tre dagar.. Ja mig gör det inget att hon ska vara hos mig, jag är ju ändå "ledig" men ändå..

You say you’re looking for someone
To pick you up each time you fall
To gather flowers constantly
and to come each time you call

Jag tror att jag kan ge sken av att va sån, men jag tror inte det.. Jag tror jag är mer självständig nu än vad jag var för.. fyra år sen? ;) Visst jag vill "ha nån" men jag behöver inte bli omhändertagen av "dig", men jag tar gärna hand om dig.. Om du vill..

Idag när vi var hemma hos David så spelades Dirt, kände mig lite obekväm på nå sätt. Jätte märkligt, var även märkligt att se hans ansikts uttryck, lite dyster..
Men det kan ju betyda va fan som helst eller inget alls.. Jag vill kunna läsa tankar, fast bara selektivt läsande, vill inte kunna läsa sånt som kan såra mig eller andra, fast iofs.. Skulle kanske bli lite misstänkt om man försökte läsa och det bara var tyst hela tiden iofs..

Förövrigt är det höst! Snart är det höst på riktigt! Ni vet gulröda löv, regn och en doft av jord. Ah härligt! Gömma sig i mössor, handskar och stora halsdukar.
Här i kroken finns en fotbollsplan, och runt denne är det ett högt Gunnebostängsel, och i detta stängsel växer det nån form av klätterväxt (vet inte namnet, pinsamt kanske..) som på hösten blir knallröd! Har fått för mig att jag skulle vilja ha ett kort på mig och dottern med detta som en bakgund, och att jag och skrutt enbart är klädda i gult, orange och rött. Ja det kanske inte låter så spännande, men i mitt huvud är det fint iaf.. Får styra upp det..

                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback