Hedning!

Jag har länge länge tänkt att gå ur kyrkan, men har vart lite "rädd" för vad som händer om jag gör det. Men jag har aldrig tagit reda på vad som händer. Förrän idag, inte ett skit händer kan jag säga.. Så jag har nu fyllt i min blankett, har inte kunnat skriva ut den så jag mailade den till min far så får han skriva ut den. Får väl se om han försöker övertala mig att inte göra detta imorgon när vi ses. Tror iofs inte det.
Känns bara så onödigt att vara med i Svenska Kyrkan med tanke på att jag inte är troende, dom som är det kan få ha det för sig själva..
Om du själv har funderingar på att gå ur så kan du kolla denna sida http://www.uturkyrkan.se/ där kan du även läsa vad som "händer" om du går ur kyrkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback