Torsdag

Mr sov läänge igår, det var därför han inte hörde av sig. Jag var rastlös och ville åka ner till centrum det ville inte han. Sa att jag kunde gå till Ica här i om rådet istället, det orkade han inte heller. Nähäpp.. Kände att jag blev lite irriterad. Jag tänker inte hålla på och krusa för nån, kanske är en dum inställning men det är så jag känner. Frågade sen lite senare om han ville komma över, och det ville han, fast ännu senare. Jag vet att han behöver tid för att göra sånt han tycker är kul, och vi har ju trots allt hängt varje dag i mer än tre veckor. Varför blir jag då sur om han vill göra nått by himself? Så jävla korkat av mig..
Han kom iaf senare, vi snackade, kollade lite kryssningar, och då menar jag inte sån Finlands kryssning utan medelhavskryssning. Vi har pratat om det lite löst att det vore så jekla nice att åka på nå sånt. 12 dagar ombord på en stooor stooor båt, all inklusive, sol och bad, 9,600:- inte jätte farligt. Men men som sagt det kommer ju inte ske på ett braaa tag. Men det är ju härligt att få drömma.
Jag berättade för Mr vad exet hade sagt när jag berättade om mig och Mr. Bland annat så tyckte ju Mr att det var bra för om jag inte hittade någonstans att bo så kunde jag ju bo hos Mr. Hmm.. Jag har inga planer på att flytta ihopp med någon än på ett tag, trivs ganska bra som det är nu faktiskt. Och så sa jag det till Mr att jag inte har några som helst planer på att flytta ihopp med någon, med honom alltså. Kommer inte ihåg exakt vad han sa med det var nått i stil med att det lät som om jag ville försäkra honom om att jag inte ville flytta dit men samtidigt att jag ville höra att jag kunde få. Så var ju faktiskt inte fallet. Han sa att jag fick ju så klart flytta in när lägenheten var klar. Oj oj! Det är stort! Det känns ändå bra att höra, men frågan är om han är medveten om att jag har en liten dotter med mig i bagaget? Sen så lär det dröja innan hans far är klar med lägenheten och det är nog bra på sitt sätt, sen så vet man ju inte ens om vi är tillsammans när den väl är klar.
Hi hi känns så märkligt att använda ord som "tillsammans" helt plötsligt.

Igår så pratade jag med Kim en sväng, berättade att jag och Mr nu var "öppet" tillsammans, hon liksom alla andra sa: "Grattis!" jag frågade vad grejjen var med att gratta, fick då en bra förklaring..
"Ja men Ann-Sofie, ni har hållt på i ett halvår... det är väl klart man grattar" Ahh du tänkte så, ja om inte annat kan man väl gratta mig för min tålmodighet och envishet, fast det kanske är samma sak?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback