Home sweet home!

Ja det är skönt att vara hemma fast jag har haft det riiiktigt bra!
Jag var nervös som en tok måndagen jag skulle iväg, var ju lite orolig för att jag skulle gå vilse, och missa planet eller något annat tokigt.. Gick hur bra som helst! Jag är grym på att resa ;)
Jag sov större delen av resan, vaknade upp och var as hungrig, köpte en as dyr macka, den var inte speciellt god  men den funkade, om jag då bara visste att hela min vecka skulle innehålla sådana mackor ;)
När jag kom fram blev jag lite förvirrad för jag hittade inte vilket bagageband väskorna skulle komma på, jag stod och letade efter "Stockholm" bara det att jag skulle ju så klart letat efter "Estocolmo" Smaaart..
Hittade iaf min väska, nu var det bara att hitta Mr, hade fått ett mess av honom att han stod och väntade på mig, nervös som fan var jag.. Men där stod han! Åhh jag blev så glad, men ändå lite så där blyg, har ingen som helst aning om varför. Vi stod och pussades och kramades ett bra jekla tag! Underbart!
Sen åkte vi för att möta upp Nils, vi mötte upp honom sen åkte vi till hotellet. Hotellet låg väldigt centralt, 1200 för en person i en vecka. Helt ok pris om du frågar mig. De (Mr och Nils) hade tänkt ta ett hotell u
te vid flygplatsen men men det tog alltså 45 min att åka därifrån till stan, då är det ju trevligare att slippa åka så mycket.
Första kvällen gjorde vi nog inte så mycket vi var ut och käkade, jag och Mr beställde varsinn macka, båda kostade lika mycket men det var bara det att Mr´s macka var typ en halv cm hög och istället för pommes som det var på bilden så fick han krossade chips till. Mackan innehöll ost, skinka och en tomat skiva. Min macka var jätte stor! Med pommes, bacon, kyckling, sallad, ost och en massa annat. Detta satte ribban för hur Mr´s mat vecka skulle se ut ;) Det roliga var att han prisade stället innan vi ens fått maten, pga att han såg en skylt där det stod att de pratade engelska (vilket var lögn) och att han tyckte det såg så trevligt ut.. Ja du man ska inte ropa "Hej"..
Dagen efter var vi i en park, satt på en ute servering och drack öl, var så varmt och skönt så jag kunde sitta i linne, hääärligt!
eckan var hur nice som helst! Jag hade det verkligen kanon bra. Träffade en massa trevliga människor, åt gott och drack gott, såg en massa trevliga saker. Det var grymt helt enkelt!
Var ju lite "besviken" att Nils skulle bo med oss, men så här i efterhand så kan jag tycka att det bara var bra. Fick man en chans att verkligen lära känna honom.
Vi har gått så sjukt mycket, inte kosntigt att mina fötter inte ville vara med efter några dagar, TIPS: Inte converse om du ska gå mycket! Var redo att gråta några ggr men det gjorde jag inte, tuff som jag är..
Man har ju druckit några öl också.. Vi var ute på en riktigt krogrunda i fredags. Vi började på ett typiskt spansktställe, såg ut som ett riktigt alkishak. Sen gick vi till ett ställe som på dagarna var en dansskola och på kvällarna var det mer bar, låter väl som en vettig kombo? Eller? Efter det gick vi till ett ställe som var så märkligt.. As trångt, och när man följde strömmen för att komma till det man trodde skulle bli "bättre" så kommer man in i ett rum som är typ 7x7 m, och där folk bara.. står..Finns inget man kan sitta på utan bara stå.. Märkligt.. Sen gick vi till ett as nice ställe! Stort, och mycket folk, bra musik som fan, drinkar som var sjukt billiga om man tänkte spritmängden i dom. Dansade som en tok kan jag säga!
När klockan började närma sig fyra (om jag minns rätt) så började jag bli trött och kände att jag gjort mitt. Så jag säger till Mr att jag är trött och skulle kunna gå hem, får då svaret;"Jahapp? Men hittar du hem själv då?" Ehh med tanke på händelsen när jag fick åka hem ifrån Uppsala själv så trodde jag han hade snappat upp ett och annat.. Men tydligen inte, han var dessutom dyngrak, var väl därför han inte fattade.. Frågade Mr om han var dum i huvudet när han undrade om jag hittade hem själv? Sen gick jag därifrån.. Så jag frågade Nils hur han kände, och han ville dra, så han bad mig att prata med Mr, men förklarade då att jag inte kunde göra mig förstodd hos honom. Så han sa att han skulle ta hand om det, sagt och gjort så är vi på väg ifrån stället.
Mr är sååå full, visst jag är väl inte nykter men långt ifrån så full.. Det blir lite tjabbel när vi ska hem för både Nils och Mr är för fulla för at hitta och jag har ingen aning om vart vi är. Som genom ett under så kommer vi hem, somnar med ryggen åt varandra.. Kul jätte kul..
Dagen efter så pratade jag och Mr, och han bad om ursäkt, han tyckte verkligen inte det var ok att bete sig så. Jag har absolut inget emot att folk dricker men hur kul kan det vara när folk inte förstår vad man säger? Eller vad man menar? Han får gärna dricka men jag tycker det är synd att det ska behöva bli så. Men han tyckte verkligen det var as jobbigt och han bad om ursäkt flera gånger.
Han är så fin, han gör mig glad, men jag tycker det är så synd att jag ska behöva bli arg på honom, men det är ju så det är ibland, tyvärr..
Men vekan var grym! Kan jag verkligen rekomendera!
Tog några få foton med min mobil, måste låna en sån USB-sladd av Mr så kanske det dyker upp lite bilder här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback