Vitt skit!

Eller hur var det nu igen? Imorse när vi vaknade var det helt vitt utanför, skrutt trodde inte på mig när jag sa att det hade snöat.
Sen var det bara att pälsa på sig och bege sig med skrutt till dagis. Det kändes ändå helt ok med snö, jag hataaar ju ivanliga fall snö men det var riktigt mysigt. Blev så fint ljus och skrutt verkade oerhört glad över det vita på backen, hon blev ännu gladare när hon kom fram till dagid och fick reda på att de skulle åka pulka!





Så här såg skrutt ut på väg till dagis i all den nya snön.

Sen gick jag hem till en varm säng med en sovande Mr, somnade tydligen om och vaknade vid kl 12, kändes väl si så där. Vi kom sen fram till att vi skulle åka ner till centrum och köpa en pulka åt skrutt, så jag gick och hämtade skrutt och gick sen till bussen där vi mötte upp Mr.
Nere i centrum gick vi in på leksaksaffären där jag hittade en pulka, sen gick vi och fikade (hutlöst dyrt!) på Brödboden. Vi hade tänkt att möta up David och Thomas men de var i Väsby centrum och shoppade. Då kom Mr med den brillianta idén att vi skulle gå till en backe så Inez kunde få åka lite pulka. Blev så glad när han föreslog det! Han fick ta Inez i pulkan (han tycker det är lite "läskigt" att dra barnvagnen..) så när vi gick där i snöyran så kände jag mig bara så himla glad! Sånna mysiga små saker som gör mig så happy!
Så vi gick först till en liten backe och åkte sen testade vi på en lite större, min dotter är en modig liten tjej måste jag säga! ;)
Sen gick vi till Corner för att möta upp David och Thomas för lite käk. Harry kom sen dit, och Janne och precist när jag och skrutt skulle gå så kom Jannes tjej Emma, hon är kanon trevlig! Synd att man inte träffar henne så ofta bara..
Sen så blev det lite knas när jag skulle gå.. Det lät som om Mr skulle haka på, sen när jag kommer tillbaka från toan så frågar Thomas(?) om Mr kan få stanna kvar. Ehh ok? Ja men det är väl upp till honom, blev inte kanon glad då han inte heller gjorde nån ansträngning till att pussa mig hej då eller liknande, så då sket jag också i det. Kånkade iväg på pulka, barn och barnvagn, kollade mobilen och såg att exet hade ringt, han frågade om jag hade hittat barnpassning till på lördag, sen så kom vi fram till att han skulle hämta upp oss, det var nice.
Skickade sen ett mess till Mr och berättat att vi kommit hem och så där, då får jag ett mess tillbaka där han skriver att han är på väg hit, jahaaa men om jag inte vill ha dig hit då? Inte för att jag inte vill men jag hade god lust att säga nått, är ju trots allt en bitterfitta! ;)

Puss och god kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback