Till vildingarnas land el. Where The Wild Things Are

Såg på nån blogg en tjej som skrev om filmen Where The Wild Things Are, och tyckte att filmen lät både mysig och bekant. Filmen är baserad på en barnbok som på svenska heter Till vildingarnas land och är skriven av Maurice Sendak. Har lyssnat lite på soundtracket till filmen som gör av Karen O And The Kids, lite gulligt och märklig musik.
Sen idag när jag var på Ica så hittade jag barnboken! Den bara låg där! Och jag känner igen den som bara den! Skrutt stod och slet i nån Mamma Mu-bok men här sa mamma "Neeej" blev "Till vildingarnas land" istället! Den är ju absolut inte så där färgglad och grann, och ganska fula bilder, säkert för ett barn som är van vid klara färger och gulliga figurer, men jag tycker den är sååå rar!
Julklapps tips kanske? Till barnen som gillar sagoläsning?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback