Lite semester bilder!



På tisdagen var det kanon fint väder, denna dag gick vi en tur i Buen Retiro Park. Där vi kollade in statyn av den fallna ängeln och som ni ser även drack öl..


Mr var så klart också med


Här är statyn med den fallna ängeln, gjord 1922 av Ricardo Bellver folk hävdar också att detta är den enda kända publika statyn av satan. Det som är lite roligt är att några vänner till oss var i Madrid i somras tror jag det var. Och dom letade och letade efter denna staty för dom tyckte det var så coolt. Så hittade dom den (trodde dom) tog en massa kort och la upp på fejjan, men så visar det sig att det inte ALLS är den statyn. Vet inte om nån har sagt nått. Jag ska ju erkänna att jag är lite sugen ;)



Monument över Alfonso den XII, "1902 utlyste man en nationell tävling för att uppföra ett monument över kung Alfons XII. Vinnare blev arkitekten José Grases Riera med ett storslaget projekt uppfört i brons och marmor, bestående av en stor pelarrad med ett stort antal skulpturer som omger ryttarstatyn av konungen, vid ena långsidan av parkens stora vattendamm." (kapat direkt från wikipedia) Det var iaf riktigt mäktigt, man kunde hyra små båtar och ro omkring, hade vart lite mysigt. Men det hade väl blivit jag som fått ro Mr och Nils.. Dammen var fylld med as stora guldfiskar (nej inga karpar) var helt oranget under vattenytan, helt sjukt! Är lite nöjd att jag fick med det hånglande paret , är exakt vad jag skulle gjort om jag var dom!

 
Sen var vi på fotboll! Real Madrid - Zurich var riktigt coolt! Arenan heter Estadio Santiago Bernabeu och tar 80 400 pers, 80 400! Förstår ni hur stor det är? Efter en match på Stadion så är det ju kaos med folk utanför, men det flöt på så sjukt bra när alla lämnade denna stadio. Kan ju säga att det blev ett jäkla liv när Ronaldo sprang ut på plan ;)


Pojkarna under matchen


I staden fanns en husvägg som helt var klädd i grönska, petunior och murgröna och en massa annat. Hur fint och coolt som helst! Nils fotograferar den fina väggen, medans jag fotograferar den fina väggen OCH den fina Mr! Mr som har mina skor för att jag själv kunde inte gå i dom själv på grund av blåsor och ömma fötter, så jag fick traska i hans, tur att vi har lika stora fötter ;)


Ytterligare en bild på väggen


Lite hotellhäng


Finaste Mr!


Enda kortet som togs på mig under denna resa och det fick man ta själv och det blev så här snyggt.. Ja ja jag bjuder på det..


Den här bilden kanske man inte ska lägga upp av två anledningar, ni ser att det regnar och ni ser att vi är vilse. Men vi kom fram och det slutade regna!


Det var hit vi försökte hitta antagligen, en irländskpub som vi var några gånger på.. Helt fantastiskt bild för övrigt! blir full i skratt varje gång jag ser den.


Ha ha haa!


Vi var även på Starbucks och drack Frappe!
Dom hade inget problem med att stava Mr´s namn..


Inte heller Nils´s namn var svårt..


Som jag anade så skulle inte mitt namn bli lika lätt, hon i kassan uttalade det korrekt men han som skulle göra frappen hade lite problem.. Tror han frågade tre ggr. Huuur kan mitt namn bli Antony? Det är dessutom ett killnamn, men han insåg att det var fel å så fick det bli Sofy? Eller står det Safy? Ja det är inte så lätt med dubbelnamn ;)


Naaawww!


Gator i Madrid


Killar på gator i Madrid


Nej love.. det kommer inte bli någon hiphopare av dig.. :)


Babe posar i nya fina tröjan.. Jag köpte ett par skor och det gjorde Nils också, shit vad skor dom har i Madrid! Våtdröm för alla tjejer :)


Detta Café gick vi förbi en kväll, visst det är felstavat och jag hoppas det kommer dröja innan hon bli mama (mamma) men ändå det var lite roligt tyckte jag :)


Vårat schema för hela veckan.. På lördagen gick vi ut och på söndagen åkte vi hem.. Buhu..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback