Plåster? Påse? Kådis? Koden? Hur var det nu igen?

Ja Kim kommer hit idag, vi pratade vid tio nån gång, nu är klockan halv 12.. Ja ja hon hade ju lite att fixa innan hon drog. Om det är nån jag gärna väntar på så är det Kim :)

Jobbade igår, gick väl så där med tanke på hur trött jag var. Jag erbjöd en kund ett plåster när jag menade påse. Han tyckte det var jätte kul, jag också eftersom felsägningar är bland det roligaste som finns. Jag skrattade så jag grät och blev dessutom en smula generad? Ja varför vette fan, men det bidde jag.
För ett tag sedan så var det en tjej som köpte en refill kod, skulle räcka över koden och hennes växel och säga "25 kr tillbaka och där har du koden" men istället så beslutar sig min hjärna för att få mig att säga "25 kr tillbaka och där har du kådisen" Whyyyy? Inte nog med det så säger jag "Kådisen? Ja eller koden som det också heter" kunden hade inte ens hört min lilla felsägning första gången ju..

A-M berättade om en gammal klass kompis som hade jätte stora fylliga läppar, det gick tydligen inte en dag utan att folk ville känna och peta på dom, en dag så fick hon väl nog och skrek. "Skit i min mun!" Behöver jag säga att jag uppskattade det nå enormt? Nä inte det nä.

Det där med att prata är knepigt.. På mitt jobb så är det en del invandrare, vissa pratar bättre än andra sen finns det ju dom som man inte riiiktigt förstår, för att då få kunden att upprepa sig så klämmer man ur sig ett litet "Ursäkta?" Vet du vad dom gör då? Jo pratar HÖGRE, men du.. spelar ingen roll om du pratar högre du bryter fortfarande..

Hände en rolig sak i helgen också, jag och A-M satt och pratade så kom David och vi började båda hojjta "Daviiid!" glatt. Rätt som det är så börjar han peka på A-M, hoppa och hojjta " Iiihhhbläääeee äckel!" Men han förklarar att han bara hade ett kryp på fingret och av en slump pekade på A-M. Ja ja om du säger det så..



                                                              
                                                                                        Äckligt kryp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback