Garaget och Gush

Oj oj har vart en full späckad helg..
I torsdags packade vi skrutts lilla övernattningsväska och begav oss till mormor och morfar, ingen var väl gladare än hon skulle jag tro.
I fredags så var det förfest hos exet, vi var väl typ runt tio pers som mest, en av dom som kom var Micke Anna-B´s ex. Han och mitt ex har ju en hel del gemensamt. Jag och Anna-B var överens om första gången dom träffades att vi hade skapat ett monster.
Sen begav vi oss ner till Garage, var redan glad och en "smula" berusad när vi kom ner. Kändes bra då jag inte hade allt för mycket pengar att bränna på krogen. Var så himla rooliit! Kan inte ge nå exempel på vad det var som var så roligt utan det var väl helheten kan jag tänka, massa trevliga människor är ju underbart!
Efter ett tag så kommer exet och berättar att Sam blivit utslängd, tyckte jag var himla märkligt. Så jag gick ut för att höra vad som hänt, då var det typ en vakt som hade plockat ut honom. Antagligen för att han tyckte att Sam var för full, tyckte jag var jäkligt märkligt. Visst han var väl inte nykter men vem fan var det? Får han väl slänga ut varenda nisse på stället. Iaf gick jag in för att höra om exet kunde prata med Josef om att Sam kanske kunde få komma in igen, men det gick visst inte.. Så jag gick ut och pratade med Sam igen, sen av nån anledning som jag inte minns.. Blir jag och Sam arga på varandra så jag drar in, när jag kommer tillbaka in är det inte en kotte där. Stöter på en bekant som var med på förfesten som berättar att alla dragit. "Ehh jahapp.." Kuuul, kan inte folk kanske ringa innan dom bara drar? Fick reda på att dom iaf hade letat efter mig.. hmm ja det var ju snällt.. Ja ja jag går ut för att kolla om jag kan hitta Sam så man kan få sällskap hem, hittar ingen Sam. Ringer Sam som berättar att han tog en taxi hem. Irrar omkring på busshållplatsen och känner mig så där lagom övergiven, känns ännu mer hopplöst när jag märker att det inte går nå buss, Sam undrar vad jag då ska göra "Ja jag får väl gå hem!" Som jag nämnde tidigare så hade jag ju inte jätte mycket pengar och hade ju verkligen velat slippa betala en taxi. Sam menar på att jag kan ju inte gå hem, så jag tar mycket motvilligt en taxi.
Någon gång under kvällen har jag bett A-M att knyta mina skor, då jag hade en alldeles för kort och snäv klänning för att kunan knyta dom själv. Visst det gjorde hon. Var först när jag kom hem som jag märkte dubbelknutarna.. Dubbelknutar är inget du vill hålla på och trixa med när du kommer hem och är full. Jag var på väg att hämta en sax och klippa sönder skiten men det löste sig.. Dagen efter "skällde" jag lite på henne, hon ska nog få igen. Mohahaha!

Dagen efter var det meningen att jag skulle gå på Gush, dom skulle spela ute på Arlanda Street Cruisers "lokal", men då ingen annan verkade vilja åka dit tänkte jag skita i det. Jag visste att Frida skulle dit men det hade vart nice om nån mer som jag kände hade hakat på.
Iaf så åker jag ner till David för det var en del som var där och hade grillat, när jag kommer ner är det bara Sam där. Sen kom Malmen och David. Alla andra hade tydligen dragit och repat. Sen rätt som det var kom exet och skrutt! Så vi satt och snackade lite, gungade med skrutt och så där. Sen skulle exet dra så jag följde med honom till Ica för att köpa godis. Kommer tillbaka till David då kommer Danne och Robban, så har Nyllet också dykt upp. Dom sitter och förtär nån form av alkoholhaltig dryck. Sen efter ett tag så kommer en full Anna med en mindre full Erik, Fredrik och Elvira i släptåg. Dom ska åka och se Gush. Anna lyckas övertala mig, Sam, Nyllet, Malmen och David att haka på. Spontant! Efter att ha irrat omkring i skogarna vid Benstocken så hittar vi fram. Trots ett ihållande regn så har vi attans trevligt, vi satt mest ute och drack öl och hade det bra. Det var först när Gush spelade som vi gick in. Var riktiiigt bra, hade as kul!
Två höjdar kvällar på rad, smutt. Men jag kan ju säga att man var inte lika smutt på jobbet.. Sen att det dök upp dryga indier gjorde ju inte saken bättre... Ville bara strypa dom, annars gick det som en dans. Men det ska bli skönt att vara ledig imorgon, ska passa på att städa och fixa lite här hemma innan jag går och hämtar skrutt. Sen får vi se vad vi hittar på, hoppas det är fint väder så kanske vi kan vara ute, kanske gunga, kanske cykla. Ja vi får helt enkelt se vad som händer.

Tycker att min mobil kan komma nu, så kan man ju förgylla blogg inläggen med lite fin fina bilder. Men det lär ju tyvärr dröja..

Nu ska här sovas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback